تداوم خدمترسانی به نوزادان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی؛ انجام ۱۶ مورد غربالگری تیروئید نوزادان در شهرستان قدس
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای تکریم اربابرجوع و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات ضروری سلامت، مرکز غربالگری نوزادان شهید عشرتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بهصورت کشیک فعال بوده و به مراجعان خدماترسانی کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در دانشگاه علوم پزشکی ایران،همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای تکریم اربابرجوع و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات ضروری سلامت، مرکز غربالگری نوزادان شهید عشرتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بهصورت کشیک فعال بوده و به مراجعان خدماترسانی کرد.
مراقبین سلامت با حضور در محل خدمت، خدمات غربالگری تیروئید نوزادان و مراقبتهای مادر و نوزاد را ارائه کردند که در مجموع طی این دو روز، ۱۶ مورد غربالگری تیروئید نوزادان انجام شد.
با توجه به اهمیت بازه زمانی طلایی انجام آزمایشهای غربالگری نوزادان، استمرار فعالیت مرکز در روزهای تعطیل نقش مهمی در شناسایی زودهنگام اختلالات مادرزادی، پیشگیری از عوارض ناشی از تأخیر در تشخیص و حفظ سلامت نوزادان ایفا میکند.
همچنین در جریان ارائه خدمات، کارشناس برنامه غربالگری نوزادان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با حضور در مرکز شهید عشرتی، از روند خدمترسانی، نحوه اجرای برنامه و ارائه خدمات به مراجعان بازدید و بر استمرار ارائه خدمات باکیفیت به نوزادان تأکید کرد.
ارائه خدمات کشیک در ایام تعطیل و مناسبتهای مذهبی با هدف حفظ تداوم خدمات سلامت و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات ضروری بهداشتی، از برنامههای مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس است.
کامنت